Tisdag.



God morgon på er! 

Vaknade faktiskt 07.50 av mig själv.. börjar sakta men säkert komma tillbaka till livet efter ett år som sjukskriven. Den bästa känslan för mig är att jag har något att göra på dagarna. Jag har ett jobb att gå till! Vilket jag är ruskigt glad över. När alla små saker börjar rulla på händer dom stora av sig själv. Men det är alltid en själv som har satt de stora sakerna i rullning genom att ha börjat med de små.

Det känns så himla bra att äntligen kunna säga "i veckan jobbar jag si och så mycket". Jobbet är inte allt, men nästan. Även om man kanske inte alla gånger vill inse det så gör jobbet en stor skillnad i livet, i alla fall för min del. Så länge man trivs med det man gör spelar det ingen roll vad man jobbar med. Själv jobbar jag som personlig assistent vilket jag trivs väldigt bra med. Jobbet ger mig så mycket mer tillbaka. Tycker man om sitt jobb ska det också ge energi tillbaka till dig själv, anser jag. Sedan gör ju jobbet en hel del andra saker.. som lön te.x. Nu när jag har börjat jobba kan äntligen den där stressen över pengar börja lägga sig, sakta men säkert. Det är inte alls roligt att leva på f-kassan, behöva spara varenda krona men framför allt är det inte alls roligt att behöva ha den stressen. Ingen människa mår bra utav det. Nu är det inte så att jag sitter och skryter över att jag jobbar och tjänar pengar, har ju knappt hunnit börja jobba. Det jag menar är att jag vet hur det är att leva på minimum, och till och med mindre. Så att äntligen få den här chansen att arbeta med något jag tycker om stärker mig som människa. Samtidigt som jag kan börja spara pengar igen, eftersom hela sparkontot gått åt senaste året.

Helt enkelt - börja leva & andas frisk luft.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0