Tisdag.



En bild som är tagen i slutet av juli. Vilket påminner mig om att jag ska visa några foton från i sommras som jag inte lagt upp här!
Men det gör jag senare under dagen.

Och ja, god morgon på er! Såklart. Klockan har just passerat 07 och här sitter jag vaken sedan någon kvart tillbaka. Hade ruskigt svårt att somna inatt vilket fick mig att ligga och filosofera (som vanligt). Något jag kom fram till ganska snabbt var att anledningen till varför jag inte somnade i första taget stavas m-e-d-i-c-i-n. Jag tog den varken i lördags eller igår. Varför? I lördags skulle jag ut med en vän och man ska absolut inte blanda min medicin med alkohol. A BIG NONO. I söndags vaknade jag runt 11-tiden vilket är på tok för sent att ta den ifall jag vill kunna somna på kvällen.. så därav varför jag skippade den 2 dagar i följd.
Igår tog jag den runt 9-tiden vilket inte brukar vara ett problem, menar att jag brukar kunna somna på kvällen ändå. Fast å andra sidan kanske det var liiiite för sent. Somnade hur som helst vid 3-tiden inatt vilket helt plötsligt fick mig att inse att jag endast sovit 4 timmar (!!!!). Ni kanske undrar varför jag sitter vaken redan nu och inte sover som jag "borde"? Därför att jag vaknade till när Petter skulle fara till jobbet 06.40 och insåg då att jag var kissnödig, så jag gick såklart på toa. Med min filosoferande (kan man säga så) hjärna tyckte jag det skulle vara klokt att stiga upp redan nu och ta medicinen, så jag inte somnar om och sedan tar den vid 8 eller 9-tiden.

Där hade jag väl tänkt avbryta alla mina små tankar som ständigt snurrar runt i min hjärna. Kort och gott: tog medicinen tidigare denna morgon om föroppningen att kunna somna ikväll. Ibland är det bra att tänka för mycket, ja.. ganske ofta faktiskt.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0