Keso med hallon.






Innan jag berättar vad jag åt för något ikväll måste jag börja med att prata om keso. Ja, du läste rätt - KESO.
I 20 år har jag alltså gått runt i tron om att keso är äckligt. Varför? Svaret på det finns inte riktigt, ärligt talat. Ända sedan barnsben har jag aldrig varit rädd för att prova nytt när det gäller maträtter mm. Dock inte när det gäller keso. Föreställningen var i mitt huvud som en blandning av gräddfil med klumpar. Haha! Nä, jag vet inte hur jag ska förklara detta mina vänner. Kort och gott: Efter att ha andats i 20 år har jag äntligen upptäckt keso.

Variation när det gäller keso är bara förnamnet. Möjligheterna är oändliga. Okej, nu börjar det låta som att jag avgudar keso mer än något annat på denna jord, riktigt så är det väl inte. Hur som helst, ikväll provade jag göra en egen liten dessert! Enkelt, snabbt och gott. Vad mer kan man önska?

KESO MED HALLON:

Ta en söt skål.
Klicka ner ett par skeder keso.
Tina frysta hallon. Varma eller kalla får ni bestämma själv.
Rör ner önskad mängd socker i hallonen.
Häll hallonen över keson.
Sila över lite florsocker.

Detta är något jag bara kom på under kvällen eftersom jag var sugen på något. Prova göra era egna varianter! : )

Kommentarer
♥ Wallberg(idjjaa.se)

Åh vilka härliga bilder du har på din blogg!:)

super härliga alltså!

Blir nog att börja följa din blogg som jag nyss hittat :D

2011-11-20 @ 11:42:13
URL: http://www.idjjaa.se
♥ Cazandra Zetterberg

Jättefin blogg!

Kolla gärna min :)

2011-11-20 @ 14:29:54
URL: http://ccazandras.blogg.se/
♥ † Lama

det ser sjukt gott ut i alla fall :)

2011-11-20 @ 15:02:45
URL: http://baptiser.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0