Slappar i soffan.



Har tänkt på en sak när det gäller det här med att vara sjukskriven. Från 15 november till 18 mars låg jag alltså hemma eftersom jag hade skadat mitt knä. Började jobba 18 mars och fram tills att jag åter igen gjorde illa mig i knät vilket var natten till 1 maj. Efter operationen som var 25 februari var knät givetvis ont och svullet. Grejen är den att efter operationen har svullnaden aldrig riktigt gått ner. Jag vet att det tar flera månader innan knät är återställt men svullet ska det inte vara.

Min fundering är om det är menisken som strular även denna gång, eller om det är något annat? Har fått tid 26 maj då jag ska till samma läkare som jag hade i vinter. Det känns bra att det är samma i alla fall. Min teori är att antingen har knät inte läkt bra/rätt efter operationen, att dom inte tog bort tillräckligt mycket eller att det är något annat som också är skadat i knät. När jag skadade mig i börjar på vintern gjorde dom en magnetröntgen och det var så dom upptäckte att menisken var skadad. Problemet är väl att dom kanske inte kollade hela knät eftersom jag hade mest ont på insidan av knät där menisken sitter? Min tanke är att kanske även andra menisken är skadad eller något. Jag är verkligen ingen expert på området men klart jag funderar. Å andra sidan sa dom att knät i övrigt såg bra ut när dom gjorde operationen. Men dom kollade väl kanske inte tillräckligt?

Äh, får helt enkelt vänta 2 veckor tills jag får veta. Kanske längre. Om det blir magnetröntgen eller operation lär jag få vänta ännu längre. All denna väntan. Något jag ändå är glad över är att sommaren är på väg. Under vintern kunde jag ju bara sitta inne. Idag har jag i alla fall kunnat sitta ute i det fina vädret.

Nu ska jag sluta babbla. Tänkte egentligen bara skriva någon mening men ni vet hur jag är, haha. Hörs imorgon. 

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0