Aj aj aj.


Har pratat med ortopeden, IGEN. Det första jag kommer göra imorgon är att åka till akuten, IGEN. När jag var där i helgen träffade jag en allmän läkare när jag egentligen skulle ha träffat en ortopedläkare. Eftersom det var valborg, helg och natt då jag kom in med ambulansen fanns ortopedläkaren inte där.

Igår när jag pratade med ortopedmottagningen berättade dom att jag har fått tid 26 maj!!!!! Det var därför jag var på krigsstigen igår. Ifall ni undrade. Talade om för sköterskan i telefonen att jag har så fruktansvärt ont osv. Nä, 26 maj gäller eftersom det inte finns en tidigare tid. Jag vet mycket väl vilka väntertider det är i vården och vilka köer det är. Satt för tusan och väntade på operation i 3 månader i vintras.

Ringde ortopedmottagningen för en liten stund sedan. Äntligen fick jag prata med en sköterska som verkligen lyssnade på vad jag sa och som ställde frågor. Är det svullet? Har du det lindat? Låser knät sig? Mitt knä är svullet, lika ont som i lördags, kan inte gå utan kryckor, ligger i soffan med benet i högläge men försöker röra benet det lilla jag kan. När jag sedan sa att det klickar/knäpper när jag försöker böja benet eller sträcka ut det talade han om för mig att jag borde fara till akuten. Så det första jag kommer göra imorgon är att åka till akuten. Petter börjar jobba kl 07 så han ska skjutsa mig. Nu jäklar ska det bli ordning på mitt knä!

Kommentarer
♥ emma

Vill du följa varandra via bloglovin? :)

2011-05-05 @ 15:46:57
URL: http://vicckiss.devote.se
♥ Olivia

Huvva, vilken otur du har med ditt knä! :S

Hoppas det löser sig för dig!

2011-05-05 @ 19:06:49
URL: http://oliviaspudlar.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0