Hälsocentralen.

Kom precis hem från hälsocentralen. På tal om hälsocentral, heter det inte vårdcentral? Eller finns det kanske både och? Eller så har vårdcentral bytts ut mot hälsocentral? Haha. Jag och mina funderingar. Hur som haver var jag där för att lägga om min tå som jag opererade i fredags. Skönt att bli av med bandaget och få ett lite tunnare. Dock fick jag se min tå.. supersmal, halv nagel, blod osv. Såg inte alls fräscht ut men mycket bättre till skillnad från hur det var före operationen. Har ju gjort detta flera gånger nu så hoppas det blir bra nu.

Dessutom tog jag taxi både till och från hälsocentralen. Jag åker i princip aldrig taxi, tar alltid bussen om jag ska någonstans. Men eftersom jag väntar på operation för mitt vänstra knä och därför går på kryckor samt opererad tå på höger fot skulle det inte vara så lyckat. Får inte ens på mig någon sko på högerfoten pga bandaget plus att det måste läka. Gissa vad jag går runt med ifall jag ska utanför dörren? Petters foppatoffel, haha! Så ni kan förstå att det nästan var omöjligt att åka buss idag. Fast imorgon måste jag till skolan för att lämna tillbaka några saker nu när jag har slutat plus att jag på torsdag måste till hälsocentralen igen. Blir ju fasen dyrt om jag ska åka taxi de två dagarna också! Nä, får bli buss imorgon i alla fall.. dock inte på torsdag. Det går ju inte ens en buss som stannar vid dragonens hälsocentral? Hur stört är inte det på en skala!

Ja ni hör ju vilka bekymmer jag har. ; )


Kommentarer
♥ klara

grymt snygga ögonbryn du har!

2011-01-20 @ 12:32:22
URL: http://blix.webblogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0