Dag 22 – Mina husdjur.

  • Det första husdjuret jag hade var Kenso som redan fanns i familjen när jag föddes. Sedan dagen jag kom hem från BB vaktade han mig och var ständigt vid min sida. Kenso var en blandning av Collie, newfoundland och golden retriever (tror det var dessa tre om jag inte minns fel, får fråga mamma sen). Tyvärr var vi tvungen att ta bort honom alldeles för tidigt, jag var ungefär 5-6 år. Jag minns så väl dagen jag kom hem till pappa och han berättade att Kenso var borta. Glömmer det aldrig. Men jag är så himla glad över att jag fick växa upp med honom och att vi delade mina första år i livet tillsammans.







  • Nästa husdjur som kom till familjen var vår lilla foxterrier Asta. Hon var 3 år och jag var ungefär 8 år, hade just börjat skolan. Som ni ser var hon inte valp när hon kom till oss men vi tog hand om henne eftersom hon hade inte behandlats så bra under sina första 3 år. Asta var väldigt undergiven så vi fick träna mycket med henne och det gick väldigt snabbt framåt! Hon var rädd för många saker och kunde inte sitt eller något sådant men det lärde vi henne och hon var snabblärd så det gick bara fint. Hon blev hela 14 år men hösten -08 tog vi bort henne eftersom hon blev gammal väldigt snabbt. Hörde inget, började gå in i saker och sådant. Så hon somnade in så hon slapp lida.


  • Nästa djur som kom till oss var ingen hund utan en katt. Gilver var ganska precis 1 år (om jag inte minns fel) när han kom till oss -09. Han är en Cornish Rex och inte som alla andra "vanliga" katter, haha. Förutom att han har väldigt annorlunda teckning (runda grå prickar) så är han väldigt pigg och ska alltid vara med. Denna ras är väldigt sociala och ska vara med i allt som händer hela tiden. Kan vara drygt när han hela tiden ska hoppa upp på bordet när man äter osv men man får säga åt honom. Dock kommer han nog inte leva så länge till, tyvärr..

 

  • Den senaste krabaten är Miller som flyttade in hos mamma i början av 2010. Både Gilver och Miller är mammas katter men jag ser dom lite som mina, hihi. Miller är son till Gilver så det är lite kul! Även om dom inte har samma färger är dom väldigt lika i ansiktet. Miller är väldigt pigg och busig! Dom brukar ha race här hemma med varandra för att i nästa sekund lägga sig bredvid varandra för att sova.



 

  • Sedan har jag även haft 2 stycken hamstrar när jag gick på lågstadiet. Rosa ett och Rosa två, haha. Båda fick dock ett kort liv, bara en månad respektive några månader. Kommer inte ihåg vem som fick vad men den ena fick i alla fall typ en tumör, cancer (?), och den andra började bitas och en massa.

Kommentarer
♥ amy

dör va söta de första bilderna var,haha!

och sista kattbilden,gaah så söta!

2011-01-31 @ 14:10:08
URL: http://amyberglund.blogg.se/
♥ Anonym

Haha--Gilver er ut som en ruggUggla på det där fotot. Men va fint se alla våra djur såhär samlade! Kram Mami

2011-01-31 @ 14:16:37

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0