Dag 18 – Det här får mig att gråta.

Jag är en person som har väldigt lätt för att gråta. Så länge jag kan minnas har jag gråtit för vad som ibland inte tycks vara mycket för världen. Det finns två saker som får mig att gråta extra lätt. Den första är när något/någon sårar mig. Det kanske är ganska uppenbart men många har ju svårt för att gråta, jag hör inte dit när det gäller detta. Den andra är filmer, dokumentärer och sådant. Är det något fint eller sorgligt på en film eller tvn kan jag inte hålla tårarna tillbaka. Det behövs inte mycket, kan vara både en reklam om fadderbarn till filmen Shrek.

Som avslutning på detta är kan jag säga att jag gråter ganska ofta. När livet känns jobbigt och jag inte orkar kommer tårarna mer oftare än jag ibland önskar. Fast sedan jag har börjat med medicinen har jag faktiskt märkt att jag inte gråter lika ofta.. troligtvis för att medicinen gör mig starkare och mer uthållig. Saker börjar falla på plats och allt kaos i mitt huvud börjar på något sätt sorteras. Men ångesten, oron och stressen finns alltid kvar, bara att den kommer mer sällan. Jag har mer energi och kraft tack vare medicinen så det är nog en stor anledningen till varför jag inte gråter lika ofta nu för tiden. Livet känns helt enkelt mer möjligt.

Kommentarer
♥ Anonym

Hej! jag har en dagens blogg tävling oss mig =)

Så var gärna med: http://majuss.se/2011/january/dagens-blogg-lordag.html#comment

Lottar ut 2 vinnare imorgon!

2011-01-22 @ 20:35:23

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0