Dag 06 - Mina drömmar.

Detta skulle kunna bli världens längsta inlägg. Mina drömmar är många, stora som små. Att skriva exakt alla drömmar skulle ta en evighet men tänkte nämna några stycken i alla fall. De drömmar som står högst upp på listan.

 

Resa

Nu menar jag inte ”bara” åka iväg 1-2 veckor på semester även om jag också tänker göra det ett flertal gånger under min livstid. Med resa menar jag att resa iväg en längre tid, ungefär ett år. Jag skulle vilja ägna ett helt år till att resa runt i världen. Upptäcka allt vad världen ha att erbjuda. Gå på kinesiska muren. Bada i kristallklart vatten. Hoppa bungyjump. Jobba på något café någonstans. Dyka i korallrev. Åka slalom i alperna. Hoppa fallskärm. Disney world. Walk of fame. Broadway. Grand Canyon. Niagarafallen. Volontär arbete. Jobba som Au-pair. Givetvis en massa annat än detta, men dessa saker är några.

 

Drömyrket

I dagsläget har jag ingen aning om vad jag vill jobba med. När man var liten hade man alltid något man ville ”bli när man blir stor”. Självklart har jag mina funderingar men ingenting jag känner mig direkt säker på. Så en utav mina drömmar är att jag en dag får jobba med något jag älskar.

 

Familj

Självklart är en av mina drömmar att alla mina nära och kära får vara friska och lyckliga. När det gäller mig själv vill jag bilda familj i framtiden. Mamma, du kan vara lugnt, inte än. ; ) Haha. När jag blir äldre vill jag bo i ett fint hus, skaffa barn och gifta mig. Detta känns verkligen långt borta men i framtiden är det en annan av mina drömmar.

 

Engelsk Bulldog

Här förstår ni säkert att jag vill ha en engelsk bulldog. Min mammas kompis hade en engelsk bulldog som jag fick träffa för flera år sedan och ända sedan den dagen har det varit min önskan att en dag få ha en egen. Han ska heta King Edward, haha. Nu hade jag även turen att träffa en pojkvän som också vill ha en engelsk bulldog! Så en dag hoppas jag Edward blir min.

Förutom dessa drömmar har jag hur många som helst. Tänkte bara kort nämna ytterligare några.

  • Skriva en bok
  • Hjälpa andra människor
  • Må bra
  • Leva ett lång och lyckligt liv
  • Inspirera andra


Kommentarer
♥ Olivia

Vilka härliga drömmar du har! Drömmar är ju till för att uppfyllas, eller hur? :)

Jag ser fram emot den dagen Edward blir din, han kommer att vara så sööööt :P



KRAM på dig!

2011-01-10 @ 16:48:59
URL: http://oliviaspudlar.blogg.se/
♥ Anonym

Hej kära dotter,va härligt läsa om dina drömmar!Å va kul det låter att jobba som volontär. Jag vill också.....Edward är välkommen du vet hur mycket jag älskar djur....dock tycker jag dom drägglar men...

Väntar med spänning att följa dig på vägen och dina drömmar. Kram Mamma

2011-01-11 @ 09:12:35

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0