Dag 03 - Mina syskon.

Då var det dags att berätta lite om mina syskon. Jag har två yngre bröder men vi har bara samma pappa. Många skulle väl kalla oss halvsyskon men jag har alltid sett dom som mina syskon. Samma mamma eller inte, spela roll. Dom är mina bröder och så är det med den saken. Det skiljer 5 respektive 6 (nästan 7) år mellan mig och dom så det är ändå en ganska stor skillnad. Ju äldre vi blir börjar dock åldern jämna ut sig vilket jag tycker är kul! Även fast jag och mina bröder inte alltid har bott med varandra står vi ändå varandra nära. När jag var yngre bodde jag hos pappa ungefär varannan vecka, ibland mer och ibland mindre.

Jag och den äldre av mina bröder är nog mest lika varandra både i utseendet och sättet. Lite avvaktande och försiktiga. När vi var yngre skulle han alltid hänga med mig, haha. Han höll fast sig i min tröja där bak och kallade mig för "Ela". Micaela var lite långt och svårt att säga, inte så konstigt när man är så liten. Jag minns när min yngsta lillebror föddes, då jag och den äldre var på sjukhuset och välkomnade honom. Det känns som att 3 stycken var bättre än 2 på något sätt, han var den sista pusselbiten. Han föddes 2 månader för tidigt så ni kan förstå att han var väldigt liten, tror han vägde ungefär 900 g. Men idag har han växt upp till en kille på 13 år som det är full fart i! Båda är väldigt snälla och goa pojkar. Från att vi har lekt med barbie tillsammans (haha), åkt inlines, byggt kojor och klätt ut oss till att bli intresserade av tjejer, sporter, kompisar, disco och allt som hör tonåren till.

Mina lillbrorsor är minsann på väg att växa upp men i mina ögon kommer dom alltid vara de små pojkarna som jag busade runt med när vi var små. Jag är glad att jag har dom i mitt liv.  ♥

Kommentarer
♥ thesswester - inte som alla andra

riktigt söt är du på bilen i din header!

2011-01-07 @ 21:04:06
URL: http://thesswester.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0