Kallelse.


YEEEEEEEEEEEES! Idag fick jag äntligen ett minst sagt efterlängtat brev på posten. Det var från sjukhuset, har fått en tid för min operation!! Nästa fredag, dvs 25 feb, klockan 07.30 befinner jag mig på NUS. Känns så himla underbart att det äntligen blir av. Lite nervös är jag men mestadels otroligt glad!

För er som missat. I mitten av november halkade jag ute och skadade mitt knä, menisken för att vara exakt. Efter en magnetröntgen visade det sig vara en stor spricka rakt genom menisken. Den kan ju gå av eller bli skadad på några olika sätt. Kom inte ihåg vad det jag har heter men det är i alla fall lite svårare att laga en sådan än om den hade blivit skadad på ett annat sätt. Sedan december har jag väntat på operation men jag har ju varit sjukskriven sedan 3 månader tillbaka pga att jag inte kunnat jobba på mitt vanliga jobb som är personlig assistent. Nu när operationen är inom räckhåll dröjer det förhoppningsvis inte så länge innan jag kan börja leva normalt igen. Dvs jobba, gå, springa, träna - i princip allt jag inte kunnat senaste månaderna. Man vet inte exakt hur skadan ser ut förrän man går in i knät och kollat. Beroende på om dom måste sy fast menisken eller inte avgör hur länge efteråt jag måste vara hemma. Antingen blir det ungefär 2 veckor men ifall dom syr fast måste jag få.. hm, vet inte vad det heter men en typ av skena på hela benet som jag ska ha i 6 veckor plus kryckor under de veckorna. Men jag har ju gått med kryckor sedan november så 6 veckor gör inte så mycket.. men jag hoppas på det första alternativet!

Kommentarer
♥ Robert

Men så skönt! Hoppas att de nu kan fixa allting i knäet :)

2011-02-14 @ 17:30:43
URL: http://www.modestil.se

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0