Min lägenhet.

En månad och fyra dagar har gått sedan vi flyttade hit, galet vad tiden rusar iväg. Dagen efter vi hade flyttat in brummade vi med bilen till IKEA för massor av shopping! Eftersom vi flyttade från en två till en fyra (mer som en stor trea enligt mig, haha.. 88 kvm för den som undrar) så hade vi mycket tomrum att fylla ut. Det enda vi tog med från gamla lägenhet i möbelväg var sängen, ett skåp och tv-bänken. Självklart även tv, lampor, köksgrejor, tavlor mm.

Möbler som nu finns i lägenheten är (förutom sängen, ett skåp och tv-bänken): matbord med 6 platser, barstolar, soffbord, soffa, 2 fotöljer, databord + 2 stolar, en skänk, sko + hatthylla och 2 hallmöbler. På IKEA blev det ett databord, stol och sko+hatthylla som följde med oss hem, andra möbler har vi köpt i stan. Lampor, tavla, vas, ljus, bestick, galgar, musmatta, badrumstillbehör, tillbringare, gardiner och många andra "småsaker" följde även med oss hem. Ni vet, sådana nödvändiga saker. T.ex. burkar att ha mjöl, socker, pasta i. Ny toaborste också, men eftersom vi nu har två (!!) toaletter behöver vi två sådana.. haha. Fy, nu låter jag nästan bortskämd. Ni som känner mig vet att så inte är fallet, men för er som inte vet skadar det inte att tala om det. Detta är tredje lägenheten jag bor i (först en 2:a med en tjejkompis ett år, sedan ett år med Petter i förra lägenheten). Eftersom detta är den första lägenheten som jag & Petter flyttar in i tillsammans känns det extra roligt att kunna köpa saker. Saker och prylar är långt ifrån allt här i världen. Vad jag menar är att jag är glad och stolt över att kunna inreda mitt eget hem, så som jag vill ha det. Inredning är superkul enligt mig! Jag pratar aldrig min ekonomi med någon jag inte känner väl, men bara för att klargöra en sista gång vill jag säga att jag absolut inte är rik i pengar, men rik av kärlek och lycka.

Blablabla. Vad jag babblar på. Som vanligt! Orkar inte ens läsa igenom det jag nyss skrivit. Detta som bara skulle blivit ett "hej-få inspiration-titta på detaljer i mitt nya hem-hejdå" inlägg. Så.. har du läst detta - GRATTIS. Titta nu på bilderna för tusan, haha.












Och ja, gråskala. Förra lägenheten hade tapeter som gick i färgerna orange, gult och grönt. Även gröna köksluckor. Tror vi är lite skadade av det.. haha. Vi måste dock få in lite färg här! Kuddar till soffan och sängen ska köpas (vi har bara inte hittat några vi gillar) och då i färg.

Kommentarer
♥ ttilda♥

oj vad fint!:)

2011-08-27 @ 08:29:36
URL: http://ttypttildas.blogg.se/
♥ LIIV - vanlig men unik

Fint ni har det :)

2011-08-27 @ 13:07:47
URL: http://liivahliin.blogg.se/
♥ hanna

Vad skönt det måste vara att komma igång och verkligen känna att nu är det inrett. Bara några små kuddar kvar liksom. Hemma har jag inrett mitt rum (fan vad barnslig jag känner mig som inte flyttat hemifrån än, eller flyttat tillbaka hem, aja) från golv till tak. Allt är ommålat, nytt golv, nya lister, hela rubbet. Jag hade inte kunnat vara mer stolt. Mitt rum går i svart och grönt. Det ser stilrent ut, men med en alternativ tvist på grund av den gröna färgen. Haha. Och ja, jag håller med dig. Det är kul att inreda!

2011-08-27 @ 16:12:45
URL: http://hannastankar.bloggplatsen.se
♥ Hanna

Fint :)

2011-08-28 @ 00:45:27
URL: http://mylifewithmylove.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0