Don't tell me the sky's the limit, there's footprints on the moon.


Lång tid är vad som krävs när det gäller att se saker ur ett nytt perspektiv. Lång tid är vad som krävs för att komma en bit på vägen. Lång tid är vad som krävs för att inse hur långt man redan har gått. Lång tid är vad som krävs när det gäller att se alla mål man redan har nått. Lång tid tar det, och tiden tar aldrig slut. Det får ta lång tid. När man väl står och tittar på himlen en vacker dag samtidigt som man inser att man ser saker ur ett nytt perspektiv, vandrat en bit på vägen och nått sina mål. Då mina vänner, då är livet underbart.

Idag är en sådan dag. Att säga att oron och ångesten inte finns där vore en lögn men idag är en fantastisk dag och jag tänker inte låta negativa tankar bryta ner allt positivt. Igår gjorde jag ett val. För de flesta kanske det inte låter som något storartat men för min del var det en lättnad. I höstas valde jag att sluta gymnasiet, sedan dess har jag insett att jag själv gör alla mina val. Från och med i höstas gör jag bara val som känns rätt och bäst för mig själv. Struntar i vad andra tycker, jag kommer i första hand. Mitt liv, mina val. Ringde två samtal idag och plötsligt känns livet väldigt underbart. Tänk att det behövs så lite för att känna sådan stor lycka.

Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0