Rosa bandet.

Jag är nog inte ensam om att ha gråtit floder då jag såg rosa bandet galan på tv3 ikväll. Som person är jag väldigt känslig och har lätt för att gråta, ibland räcker det med att jag se någon annan gråta. Det som rörde mig mest var då Sarah Dawn Finer sjöng sin låt "Moving On". Den passade in så bra och jag har själv lyssnat mycket på den. Den låten betyder mycket och ligger mig varmt om hjärtat! Den blir ectra betydelsefull då man lyssnar på texten.

Även om jag inte själv har någon i min närhet som har drabbats av bröstcaner är det otroligt viktigt att vi alla är medvetna. Det kan drabba min mamma, moster, mormor eller någon annan som står mig nära. Man tänker ofta att det aldrig drabbar en själv eller någon annan i ens egen omgivning, men det kan ske. I Sverige dör dagligen fyra kvinnor av bröstcanser och en av nio kvinnor drabbas. En sak som är viktig är att man får ett ansikte på de som faktiskt drabbas av denna hemska sjukdom. I samband med galan ikväll så har man fått en liten inblick i några kvinnors liv. Själv blir jag mycket mer uppmärksam och det känns ända in i själen & hjärtat.

Jag skulle kunna skriva evigheter om detta men avslutar nog där.
Jag är väldigt trött så ska lägga mig och läsa lite nu. Natti! ♥


Kommentarer
♥ sadia

sant, det kan drabba vem som helst..

2009-10-30 @ 10:44:23
URL: http://sadia.blogg.se/
♥ Carolina

jättefin blogg! :)

2009-10-30 @ 11:16:31
URL: http://justbreath.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0