Filosofi.

För första gången på någon vecka sitter jag med skolarbete. Pga att jag har haft svininfluensan bestämde doktorn och min mentor att jag absolut inte skulle göra något förrän jag är helt frisk. Var ju inte i skolan idag men ska dit imorgon eller på onsdag. Är i princip frisk men eftersom jag fortfarande kan smitta så var det bäst att jag stannade hemma. Inte så smart om jag smittar hela skolan..

I alla fall känns det skönt att plugga. Jag hatar verkligen att hamna efter i skolan. Speciellt då jag är en person som har väldigt höga krav på mig själv. Nästan lite prestationsångest. Blir väldigt lätt stressad och jagar upp mig över saker, främst skolarbete. Dock har det blivit mycket bättre på sista tiden eftersom jag har lärt mig att man måste faktiskt ta hand om sig själv i första hand. Skolan är självklart viktig men det går alltid att ta igen.

Slutet på förra terminen var väldigt jobbig för mig, vi behöver inte gå in på varför. Hamnade efter så mycket att jag knappt fick betyg i något ämne. Självklart blev jag otroligt ledsen över detta, men vet ni vad? Det gör ingenting. De ämnena jag ej fick betyg i fick jag ig i. Eftersom jag bara behövde göra uppgifterna jag inte hade gjort satte dom ig så jag kan få högre betyg då jag faktiskt har gjort allting i det ämnet. Tyvärr betyder ju detta att jag har dubbelt så mycket att göra i skolan i år men det går faktiskt helt okej. Jag gör bort uppgift efter uppgift, prov efter prov och inlämning efter inlämning. Har redan denna termin gjort klart både svenska a & engelska a. Känns toppen!

Det är allt för sällan man säger att man är stolt över sig själv men ärligt talat så är jag det. Att jag lyckas göra så bra ifrån mig. Har gjort bort det mesta men har ändå mycket kvar. Kommer nog fortsätta med all rest under hela året men jag sprider ut det så att inte allt blir på samma gång. Klart det är jobbigt men jag försöker så gott jag kan. Detta betyder inte alls att jag är dålig i skolan, bara att jag har haft mina hinder som gjort att jag har hamnat efter. Jag tycker faktiskt om skolan mer eller mindre och vill göra bra ifrån mig. Det är bara vissa stunder det blir mer jobbigt.

I alla fall hoppas jag ni förstår att det alltid går att lösa saker. Många i dagens samhälle är otroligt stressade och det är tråkigt att det ska behöva vara så. Att man ska behöva ha så mycket press på sig. Vi är ju trots allt bara människor. Ville bara dela med mig lite utav mitt liv.


Nyckeln är nog att låta sig själva koppla av ibland. Bli inte för stressad, det går alltid att ta igen.


Kommentarer
♥ Marie [Mamma & Fotoblogg]

tack =) Din är också fin!

2009-10-19 @ 18:11:21
URL: http://mzetterblad.blogg.se/
♥ Towe

Sv; Tack :D

2009-10-19 @ 18:31:11
URL: http://thisismeandmyphotos.blogg.se/
♥ alexandra

okej :)!

tack, har länge undrat :):)

2009-10-19 @ 18:41:00
URL: http://busiiigt.blogg.se/
♥ Frida

Gumman! Du är så duktig, jag är i alla fall stolt som tuppen över dig : )

2009-10-20 @ 20:04:01
URL: http://fridaahlstrom.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0