2009.

Nu har jag verkligen inte bloggat på hur länge som helst! Som ni kanske vet har jag varit borta över julen. Finns så mycket jag kan berätta men kommer väl skriva ca 1% av allt annars skulle det bli ett på tok för långt inlägg. Men bilder kommer också så oroa er inte! 20 december åkte vi i en fullpackad bil ända ner till sälen som ligger 80 mil från lilla skellefteå. Resan tog 11 timmar men var inte sådär jätte jobbig även med tanke på det lilla utrymmet man fick i bilen. I 6 hela dagar njöt jag i fjällvärlden tillsammans med min pojkvän & familj. Två av dagarna åkte vi i backen annars hittade vi på en massa annat roligt.

26 december var det dags för mig & petter att åka hem. Den resan var väl allt annat än smidig.
Sälen - Mora, buss.
Mora - Borlänge, tåg.
Borlänge - Gävle, ett annat tåg.
Gävle - Sundsvall, ännu ett nytt tåg.
Sundsvall - Nordmaling, buss.

I nordmaling fick vi hämtning och åkte då hem till petter. Dagarna var rätt så lugna och det var väldigt skönt. 29 december for vi in till umeå till petters pappa eftersom vi skulle fira nyårs där. På tal om nyårs blev det väldigt lyckat och jag hade verkligen hur roligt som helst! Tills vi skulle ta bussen in till stan och fira tolvslaget.. då vi stod (ja det var så mycket folk så vi fick stå) i bussen var det någon idiot som slog på brandsläckaren så hela bussen blev totalt rökfylld. Eftersom jag har astma får jag väldigt svårt att andas om det blir rök runtom mig så har jag inget minne av då vi klev av bussen och 10 minuter efter det. Fick svårt att andas och ont i lungorna men alla fina personer som jag var med hjälpte mig, thanks! Blev bättre då jag hade suttit ner ett tag så då gick vi in till stan. Blev bättre men sedan sämre, jag, petter & några tog bussen hem till honom för att jag skulle få lägga mig och vila men det blev inte bättre för det. Aja, det slutade med att petter ringde ambulansen för jag kunde nästan inte andas. I ambulansen fick jag hjälp att andas så det blev lite bättre men fortfarande inte bra så på akuten fick jag mer hjälp. Till sist kunde jag andas själv och fick åka hem. Fick dock vänta två timmar på taxi.. men i helhet var nyårs toppen!


Stannade hos petter tills i lördags så har fått spendera drygt två veckor med honom, underbart! Parvin följde mig hem till skellefteå och har varit här tills idag, hon tog bussen hem imorse. Vi har bara tagit det lugnt och ätit ihjäl oss, haha. Och därför gott folk ska jag träna ikväll. Oja, jag ska faktiskt börja träna. Hör och häpna! Har dessutom tusen andra saker att fixa här hemma, städa osv för dom andra kommer hem från sälen idag. Måste ju se snyggt ut hemma då!

Bilder kommer ikväll, håll utkik!


Kommentarer
♥ Erika

Tur att det inte vart något mer allvarlig med andningen!

2009-01-05 @ 20:58:56

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0