Plugg & Idol.

Fytusan vad plugg det är som gäller nu. Idag då jag kom hem satt jag väl ca 3 timmar med olika ämnen. 3 timmar är nog max, jag ska inte pressa mig själv allt för mycket. Har oftast väldigt höga krav på mig själv. Att lyckas. Att ha bra betyg. Det är nog något som vi många strävar efter. Eftersom jag har haft väldigt lätt för mig i skolan genom alla år har jag pluggat väldigt lite och det märker jag av nu, tyvärr.
För jag tänkte, vad är vitsen med att plugga om man ändå känner att man kan det? Visst pluggade jag till prov, gjorde mina läxor osv men inte som nu. Nu måste jag plugga för att hänga med. Det är en stor skillnad och om jag kunde göra om något skulle jag ha pluggat mer i nian. Tänk på det ni som fortfarande går grundskolan. Det lönar sig senare!


Som många av er andra så har jag också sett idol ikväll. För vem vill missa det, inte jag i alla fall. Som vanligt, några bra & några mindre bra. Sen har vi dom riktigt usla också. Stackarna, tycker så synd om vissa av dom.. men har dom gett sig in i leken får dom leken tåla.



Vad tycker ni om juryn?
Vill gärna höra era åsikter!

Kommentarer
♥ Anonym

Idoljuryn är skit bra tycker jag. Bagge har humor och dom verkar va seriösa all tre. Jag instämmer i det du skriver om pluggandet på gymnasiet. Haft lätt för mig också men i gymnasiet insåg jag att det inte bara va att plugga till proven utan mer att plugga för att faktiskt förstå allt och hänga med. jag satt en halvtimme-en timme varja dag och gjorde läxor eller läste och repeterade. Det gjorde att jag fick tid med det som är kul i livet....samt rätt ok betyg. Lycka till med pluggandet, din blogg är bland den snyggaste jag sett. // C

2008-09-19 @ 09:39:04
♥ HannaMaria

Jag tycker dom är mycket bättre än den förra juryn! :)

2008-09-25 @ 17:31:29
URL: http://hannamariia.blogg.se/

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0