Happy times.

Blev en stressig morgon som ni kanske förstår. Sitter på skolan nu efter möte med rektorn. Har en stor nyhet att berätta. Ska jag berätta nu eller dra ut på det med lite spänning? Nej jag är ju själv så nyfiken så jag kan berätta nu.


JAG SKA BYTA SKOLA. Samma skola som jag går nu, dvs Thoren Business School, fast i Umeå. 13 mil härifrån. Anledningarna vill jag väl inte riktigt gå in på men så är det i alla fall. Det var därför jag var på möte nu på morgonen. Kommer dock gå kvar här i Skellefteå idag och nästa vecka. Veckan efter det är det praktik och veckan där efter är det höstlov. Sen börjar jag i Umeå! Då är det ju bara biten med boende och busskort kvar. Det är väldigt svårt att få en lägenhet till bra pris och jag får nog inte inackorderingstillägg eftersom skolan finns här i Skellefteå. Så nu kommer jag att pendla 26 mil varje dag tills jag hittar en lägenhet. Hoppas på så snart som möjligt men det kan dröja ända fram till sommaren..

Just nu är jag bara glad för att allt gått vägen,
och får har det gått.
Berättade det här för mamma i söndags
fast jag har tänkt på det flera veckor.

Är inte taggad på skolan idag eftersom att Emma slutade i klassen igår. Fan. Men som tur är så slutar även jag snart. Väldigt snart! Men det bästa av allt är att jag kommer få börja i Fridas klass! En av mina bästa vänner. Kan inte bli bättre.

Hoppsan Kerstin vilket långt inlägg jag märker att det här blir.. men det kan inte hjälpas. Om ni läser det här antar jag att ni är nyfikna, och om inte så ja då vet jag inte vad. Haha.

Ska sluta babbla på som en tok och göra lite engelska nu. Prov idag ju!
Men först väntar matte kl 09.45. Ciao!


Kommentarer
♥ Emma

Vad bra att det gick bra! :)

Ny klassen funkar, men jag saknar dig :(



Hoppas du får det bra när du börjar i umeå :)<3 och det där med boende det löser sig nog =)

2008-10-09 @ 15:46:35
URL: http://ementlu.blogg.se/
♥ anonym

har inte du en pappa i Sävar?

2008-10-13 @ 18:42:16

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0