Söndag.

Hejhej alla läsare!
Nu var det riktigt länge sen jag skrev.. förlåt. Typ 4 dagar sen om jag inte har fel? Har varit usen på att uppdatera, jag vet! Men har gjort så himla mycket dom senaste dagarna.. kan berätta lite kort.

Tisdagkväll:
Packade min feta väska som var överfull med kläder och städade rummet. Fast det blev hela lägenheten eftersom jag inte kommer komma hem före mamma så skulle hon väl bli galen om det såg ut som ett bombnedslag. Hela familjen hade ju varit i Piteå så på vägen ner hem till Umeå plockade dom upp mig i Skellefteå. Trångt i baksätet när man är 3 barn men det funkar hyffsat, haha. Kom hem nångång efter midnatt och somnade direkt.

Onsdag:
Det var tänkt att jag skulle vara med Emelie ett tag på dagen men hon var sjuk så det blev inte av tyvärr. Istället träffade jag några vänner och var med dom, det var trevligt. Fick dock lov att vänta i stan i drygt 3 timmar.. gissa hur kul det var på en skala? Så jag frågade om Jimmie kunde komma och hålla mig sällskap vilket han gjorde. Vi gick och köpte glass med chokladsås, som vanligt. På vägen till bussen mötte vi Ida & Anton och Ida skulle med samma buss så vi åkte tillsammans. På kvällen såg jag en dålig film och somnade sen, punkt slut.

Torsdag:
På dagen var det tänkt att Emelie skulle komma hit men just innan hon skulle fara märkte hon att batterierna på moppen var slut.. typiskt. Istället gjorde jag inte mycket alls, bara tog det lugnt. Men efter middagen skjutsade pappa in mig till stan och jag mötte upp Emelie. Det var rätt så dött på stan så vi drog till henne. Satt och pratade och hade det jätte trevligt. Världens bästa Emelie. Hon var snäll och skjutsade mig runt halva stan senare för jag skulle grilla med några vänner. Eller ja.. jag kände bara Parvin och Tobias men det var jätte roligt ändå såklart! Vi drog vid ett tiden då securitas kom, dom gjorde dock ingenting.. men det var väl lika bra att dra för alla andra drog ju. Jag & Tobias drog hem till honom för jag skulle sova där.
Först då vi kom in åt vi pizza och tog det lugnt innan vi skulle sova. Vi (läs jag) kunde inte sova för jag var jätte pigg och Tobias vägrade somna före mig så var var uppe väldigt länge. Då klockan hade hunnit bli fem på morgonen gick vi ut en promenad.. haha ändå knasigt. Gick över en åker och kom fram till en madrass där vi satt typ 5 minuter innan vi traskade tillbaka. Somnade vid halv sju och vaknade vid 11-12 nångång. Förlåt Tobias att du inte fick sova lika länge som du alltid gör, haha.

Fredag:
Jag skulle inte få hämtning förrän vid fyra så fram till dess chillade vi bara. På kvällen var det ju Täfteåfestivalen som jag var tveksam till att fara på men det blev så att jag for ändå. Det var inte så kul i början men det blev roligare ju längre kvällen gick.

Lördag:
Väcktes av att mina två bröder drog av mig täcket när jag låg och sov, fy fasen så irriterad och arg jag blev. Klockan var inte så mycket, bara halv ett ju. Haha, aja dom ville i alla fall att jag skulle följa på umelagun och bada med dom så det gjorde jag. Vädret var väl helt okej så det var skönt att bada. Sen så hade dom godisregn i poolen?! Undra vem som kom på den "smarta" idén.. godisarna var ju alldeles blöta och äckliga. Min brorsor tog i alla fall hur mycket som helst så jag åt några stycken även fast det inte var jätte gott.
På kvällen var det ju Täfteåfestivalen igen och jag for dit med Jimmie, Ida & Anton. Kan väl inte påstå att det var så jätte kul men det dög väl. Det var mycket roligare och mer folk på fredagen. Ida & Anton drog hem till honom bara efter ett tag så efter en stund for jag och Jimmie till mig. Vi satt och fikade, min brorsor också. Tror Jimmie blev lite impad av att dom kunde så mycket filmer.. haha! Senare gick vi ut på studsmattan och chillade, vissa ville ju flyga flygplan också.. haha ojojoj. Det var kul. Speciellt då han sa tuppkam, målbrottet? Haha!

Idag:
Väcktes av att min lillebror blåste med en fön rakt i ansiktet på mig, jätte roligt. Som ni kanske märker tycker dom om att väcka mig, hm. Idag ville dom att jag skulle följa till Segasjön och bada. Jag följde med men badade inte. Det var en massa bräms som försökte äta upp mig så jag blev inte där länge. Nu sitter jag här hemma men ska snart gå ut på gården och rensa en stor kartong med en massa saker sen jag var liten. Undra vilka fynd man kan göra där?

Det blev visst ett rätt så långt inlägg men ni kanske orkade läsa om ni inte är allt för lata. Roligt att se att ni har besökt bloggen varje dag även fast jag inte har skrivit dom senaste dagarna! Kommer bli mer uppdatering framöver, promise. Nej nu ska jag slita mig härifrån, puss.


Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0