Solig dag & promenad.

Åh vilken härlig dag det har varit!! Vädret har varit på topp så det gör ju såklart mycket av dagen. Sol och varmt - på super bra humör. Regn och grått - på dåligt humör. Det är faktiskt så det känns. Då jag hade slutat skolan för dagen så gjorde jag precis som jag skrev, jag tog en promenad hem. Tar väl ungefär 30-40 minuter. Beror ju på hur snabbt man går! Men jag köpte ingen glass på vägen, kände att jag bara ville hem. Då jag kom hem åt jag lite mat eftersom det var äcklig potatisburgare på skolan, usch! Är det allvarligt dom som tycker om det, lixsom tycker det är gott? Visst, det går att äta.. men inte är det en höjdare inte.
Då jag hade ätit lunch så for jag och stor handlade med min styvpappa, och då menar jag verkligen storhandlade! Herregud vad mycket det blev, vill inte ens säga summan. Men om vi säger såhär.. jag + en kundvagn = mycket mat och gott! Haha då tror jag ni kanske har en aning. Fy ändå vad jag packade på vagnen. Jag var dessutom lite hungrig och det vet vi ju alla att man inte ska handla då man är hungrig, då köper man mycket. Mycket onyttigt också för den delen.

image6
Då jag kom hem igen så ville jag så gärna sätta mig i den underbara solen så det gjorde jag, med en bok och mp3n. Kan inte bli bättre! Håller på att läsa "Tillsammans är man mindre ensam" som är skriven av Anna Gavalda. Jag har läst den väldigt länge nu men den är lite svårläst tycker jag. Eller alltså.. svåra ord snarare. Men om man läser den i lugn och ro och inte stressar igenom den så förstår man i stort sett allt. Rekomenderar er att läsa den!

Så där satt jag väl i ungefär en timme och bara njöt av allting. Med The Look - Ryan Tedder så blir det bara ännu mer underbart. Kan lägga ut en video sen, alla borde få höra den. Helt sjukt! ;D

Efter det så var det middag och jag bara gruvade mig inför vad som skulle hända efter maten. Haha nej inget hemskt även om det låter så..
Jag har nämligen en säng som det är lixsom "lådor" under. Skit svårt att förklara men alltså det är lixsom hyllor under sängen och dom sitter alltså fast i sängen. Är sämst på att förklara men hur som helst så ska jag få en ny säng så jag var tvungen att städa ut allt som jag har där under och det var tusan inte roligt! Hur mycket damm det var ska vi inte ens gå in på.. huvvaligen!! Men som tur är så har jag gjort bort det där nu så då slipper jag ha det i huvudet längre. Det lönar sig dock att städa, man hittar så otroligt mycket som man har glömt bort. Jag hittade bla några par jätte fina örhängen som jag till och med hade glömt bort att jag hade.. där ser man! Sen lite annat små kraffs som var värt att sparas. Men det var mycket jag slängde också ska jag tala om!! Så nu är jag helt slut efter att ha hållit på med det där.

image7
Åt denna glass ute på balkongen idag.
Bland det godaste som finns!
Ni kan ju bara inte säga nåt annat.
Mumms. :)


Kommentarer

Lämna en kommentar här:

Ditt namn
Kom ihåg mig?

Mail (publiceras ej)

Har du en blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0